O PORTÁLU

Vítáme Vás na Portálu občana statutárního města Děčín.

Obecné informace

Portál občana slouží pro poskytování elektronických služeb a umožnění elektronické komunikace s občany. K dispozici tak máte rychlejší a efektivnější řešení svých životních situací bez nutnosti osobní návštěvy úřadu.

Portál občana je rozdělen na veřejnou a neveřejnou část. Veřejná část obsahuje informace a služby, které nevyžadují Vaše přihlášení, jako např. úřední deska, klikací rozpočet nebo platební brána.

Pro přístup do neveřejné části Portálu občana je nutné se přihlásit prostřednictvím tzv. identity občana (více viz https://www.identitaobcana.cz/).

Veřejná část (pro anonymní uživatele)

  • Platební brána - místo pro úhradu Vašich závazků vůči městu, které nevyžaduje registraci uživatele (neautorizovaný přístup), stačí zadat pouze číslo osobního dokladu a kontaktní e-mail.
  • Úřední deska - elektronická úřední deska statutárního města Děčín.
  • Klikací rozpočet - interaktivní nástroj, zobrazující aktuální a historické kompletní informace o hospodaření města.
  • Portál veřejné správy - budete přesměrováni na celostátní Portál občana.

Neveřejná část (pro přihlášené uživatele)

Portál obsahuje některé služby, týkající se občana osobně. Pro přístup k nim je třeba být přihlášen (jednoznačně identifikován), aby byly chráněny Vaše osobní údaje.

  • Můj portál - dokumenty, formuláře a žádosti, které jste nám poslali, včetně informace o tom, v jaké fázi zpracování se Vaše podání aktuálně nachází a kdo jej vyřizuje.
  • Dotace – přehled vyhlášených dotačních programů s možností online podání žádosti.

Jak se do Portálu občana přihlásit?

Přístup do neveřejné části je občanovi umožněn až po jeho jednoznačné identifikaci prostřednictvím státem provozované identifikační autority nebo prostředky soukromoprávních kvalifikovaných poskytovatelů. V současné době je k přihlášení možné použít pouze zákonem č. 250/2017 Sb. povolené tyto identifikační prostředky:

  • Občanský průkaz (eObčanka) s aktivovaným kontaktním elektronickým čipem vydaný po 01.07.2018,
  • NIA ID – státem zdarma poskytovaný identifikační prostředek založený na kombinaci jména, hesla a SMS kódu,
  • Mobilní klíč eGovernmentu – státem zdarma poskytovaný identifikační prostředek (aplikace), který představuje využití přihlašování bez potřeby zadávání dalších ověřovacích kódů,
  • Čipová karta Starcos společnosti První certifikační autorita a.s.,
  • MojeID od sdružení CZ.NIC, zájmového sdružení právnických osob,
  • Bankovní identita (Bank iD) – přihlašovací údaje do internetového bankovnictví
    • Československá obchodní banka, a. s.,
    • Česká spořitelna, a. s.,
    • Komerční banka, a. s.,
    • Air Bank, a. s.,
    • MONETA Money Bank, a. s.,
    • Raiffeisenbank, a.s.,
    • Fio banka, a.s.,
    • UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.,
    • Banka CREDITAS a.s.,
    • mBank, S.A.

Nejjednodušší způsob, jak se přihlásit pomocí identity občana, je použít tzv. bankovní identitu nebo si založit NIA ID. Pokud máte přístupnou datovou schránku a jste tzv. oprávněná osoba (např. datová schránka právnické osoby a její statutární orgán), je možné si NIA ID založit prakticky na pár kliknutí bez nutnosti návštěvy pracoviště Czech POINT. Ověření Vaší totožnosti můžete totiž provést pomocí datové schránky.

Registrace NIA ID

Přihlašovací údaje do datové schránky nelze použít pro přihlášení do Portálu občana. Nejedná se totiž o identifikační prostředek vydaný v souladu se zákonem č. 250/2017 Sb., o elektronické identifikaci, ve znění pozdějších předpisů.

Bližší informace jsou uvedeny na Identita občana - Identifikační prostředky.

 

 

Pro jakékoliv dotazy k Portálu občana nás prosím kontaktujte na adrese: portal@mmdecin.cz